جزییات خبر

مدیر پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد:

امکان دریافت گاز ارسالی از میدان کیش در فازهای 6 و 7 و 8

امکان دریافت گاز ارسالی از میدان کیش در فازهای 6 و 7 و 8
(شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۲۱

در صورت تأیید موارد فرآیندی امکان فرآورش گاز میدان کیش در پالایشگاه چهارم پارس جنوبی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس چنوبی؛ بهزاد سالاری، مدیر پالایشگاه چهارم پارس جنوبی با بیان اینکه پالایشگاه چهارم برای افزایش تولید در صورت فراهم بودن شرایط مناسب امکان دریافت 28 میلیون مترمکعب در روز از میدان کیش را داراست، گفت: دریافت این گاز مشروط به مناسب بودن نتایج حاصل از بررسی شرایط فشاری تحویل گاز میدان کیش در پالایشگاه و تاثیرات افزوده شدن خوراک جدید بر عملکرد کمپرسورهای Off-Gas است.

وی در این خصوص اظهار داشت: تأثیرات افزوده شدن خوراک جدید بر عملکرد توربواکسپندر نیز باید بررسی شود.

به گفته سالاری؛ براساس محاسبات صورت گرفته، افزوده شدن 28 میلیون متر مکعب در روز گاز خام دریافتی (معادل 1 فاز) از میدان کیش به گاز دریافتی از سکوهای پالایشگاه چهارم موجب رسیدن به حداکثر ظرفیت دریافت پالایشگاه، با فرض 4 ردیف 15.5 میلیون مترمکعب بر روز (550 MMSCFD) خواهد شد.

وی می‌گوید: با این افزایش حدود 20 درصد خوراک ورودی به ردیف‌های گازی ( از 64.5 میلیون مترمکعب در روز(2280 MMSCFD) به 78 میلیون مترمکعب در روز (2760 MMSCFD) ) افزایش می‌یابد.

به گفته سالاری؛ دریافت گاز از میدان کیش میزان گاز صادراتی از پالایشگاه را نیز 22 درصد افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه دریافت این گاز بدون آنکه اثر مقیدی بر کیفیت گاز ارسالی به پتروشیمی بوشهر داشته باشد؛ در مجموع قابلیت ارسال از حدود 208 تن بر ساعت فعلی (حدود 4.9 MMCMD) به بیش از 230 تن بر ساعت (حدود 5.6 MMCMD) افزایش می‌یابد.


خبر
(شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹) ۱۳:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید